Jeg kunne ikke helt finne et bilde som passet, men jeg synes dog at dette bilde fra Rolling Stone illustrerer meningen, og jeg synes det er superkult.

Jeg er i gang med å sette meg grundigere inn tendenser og muligheter innen reiselivsmarkedsføring og kikker derfor dypt i arkivene hos Innovasjon Norge, U.S. Travel Association (tidligere TIA – Travel Industry Association), Tourism Australia, Visit Britain samt arkiver i New Zealand, Danmark og Canada. I min søken fant jeg et par interessante pressemeldinger hos U.S. Travel Association.

Som noen kanskje har lagt merke til så har USA en oppgave foran seg med å skape arbeidsplasser og økonomien på beina igjen. I den forbindelse har Barack Obama valgt Senator Judd Gregg som handelsminister. Roger Dow, som er president i U.S. Travel Association sendt ut denne uttalelse for en uke siden (3. febr. 2009):

«America’s travel community applauds President Obama for choosing Senator Gregg to lead a cabinet department that will play such a critical role in revitalizing the U.S. economy.

US travel organization pressemelding

We look forward to working with Senator Gregg in support of a nationally coordinated travel promotion program to boost the U.S. economy and strengthen America’s image abroad by welcoming more overseas travelers to the United States. «America’s $1.7 trillion travel economy employs one out of every eight U.S. workers in domestic jobs that cannot be outsourced. From his previous experience as Governor of the State of New Hampshire,

Senator Gregg understands that travel is an economic engine that creates jobs and generates tax revenues in every state and region of the United States.» kilde: http://www.tia.org/pressmedia/pressrec.asp?Item=940

I forbindelse med ‘‘American Recovery 5 and Reinvestment Act of 2009’’, Har U.S. Travel Association ved Roger Dow uttalt følgende:

U.S. Travel believes that welcoming more international visitors and increasing domestic travel by improving America’s air travel system is fundamental to stimulating the American economy. «Travel is a key to economic recovery,» «Travelers – international inbound and domestic – create millions of jobs and their spending permeates through the American economy.» Travel promotion would create jobs and new economic activity at no cost to the American taxpayer.

The U.S. Travel Association estimates that a one-percent increase in the U.S. market share of world international travel would add $15 billion to the U.S. economy, $1.3 billion in new federal tax revenue and $1.1 billion in new state and local tax revenue. Without travel promotion, overseas travel to the United States is expected to decline by more than three percent in 2009 according to the Department of Commerce.

Kilde: http://www.tia.org/pressmedia/pressrec.asp?Item=937

Med en samkjørt reiselivssektor i USA, grunnleggende optimisme, og en ny fellesfølelse av å være attraktiv overfor omverdenen kombinert med erfaringene med hele oppstyret rundt Barack Obamas Innsettelse, er det grunn til å tro at amerikanene vil gjøre sitt for å legge seg i førersetet hva angår destinasjons markedsføring (destination marketing), reiseliv og utvikling av reisemål, attraksjoner og opplevelser.

Jeg har tenkt å holde et våkent øye.

Og hvis du ikke allerede har planer – så kan du jo besøke Disneyland i Orlando, Florida og bo et et digert luksushus til en rimelig penge.– (dette er reklame for en av min små kunder).

Les også dette innlegget fra VG.no om «Obamania» og ferier i fotsporene Barack Obama: Ferie i Obamas fotspor?

Ha en god dag.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.