Her er første versjon av en full rapport fra det splinternye Norske SEO verktøy. Eksemplet er VisitOslo.com.

SEO innholdsanalyse visitoslo.com
Skjermbilde fra fanen On-site i Mediakoordinator SEO. Her gjennomføres et grundig nettstedsgjennomsyn av visitoslo.com og alle faktorer og nettstedets SEO-tilstand blir ikke bare oppsummert men får også tilnyttet konstruktive kommentarer.

Dette er en komplett  powerpoint presentasjon – 100% automatisert rett fra verktøyets online dashboard.  Du kan også laste ned PDF eller regneark med enda fler detaljer. Dette er et eksempel på ev av de mange typer rapporter som kan hentes ut helt automatisk ved et trykk på en knapp.

Som du ser er det et par linjeskift i denne som ikke er helt på plass, men dette som sagt 100% automatisert og første eksempel. 5 minutters tilpasning og presentasjonen er til å ta med til webgruppen som skal jobbe med dette,  eller til styregruppen som skal se hvilket fremragende jobb som har blitt utført. Enkelt og greit. (jeg kunne har gjort dette selv, men satser på å vise fremdriften med slike oppsett senere. Dette er utilslørt virkelighet.

Du ser i denne rapporten hvor dyktige webfolkene i VisitOslo har vært til å omlegge til nytt nettsted i løpet av høsten. Kudos til dem for en strålende innsats med videresendinger (slide nummer 7).

Med to minutters innsats ville VisitOslo kunne matche disse tall mot Google Analytics i samme grensesnitt.

Dette er et eksempel på en norsk brandet versjon: Mediakoordinator SEO. Etter siste slide er det en video som viser hvordan man kommer igang med et nytt nettsted og en kampanje på under 10 minutter.

HVa synes du? Har du kommentar til VisitOslo eller til rapporten. Dele dine tanker.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.