Nettpilots Bring Fraktguide plugin med booking og pickup points har blitt oppgradert og følger Bring/Postens best practice i den grad det er mulig i WooCommerce.

(Oppdatert 16. februar til versjon 2.14.1 som er HPOS klar og som løser en del bugs i foregående versjoner )
Les mer under.

Oppgraderingen omfatter 3 viktige konverteringsøkende elementer som skal bistå til å øke tillit og trygghet i handlekurv og kasse:
Estimert leveringstid, Posten/Bring Logoer og Klimamerking av forsendelser.

Estimert leveringstid

bilde 6
Vi angir hvilken dag og dato pakken forventes å ankomme.

Estimert ankomsttid (ETA) er en funksjon som gir bedre muligheter til å planlegge levering og gir en mere presis informasjon om forventet leveringstidspunkt direkte når bestillingen legges inn.

ETA er et tidsestimat som baserer seg på maskinlæring av historiske data i Brings systemer, både hva gjelder leveringsdag og tidsvindu for levering. Det vil også si at estimatet vil bli enda mer korrekt over tid.

Dette bidrar til forbedringer for både bedrifter som selger til andre bedrifter og bedrifter som selger til forbrukere:

  • For deg som selger til andre bedrifter gir ETA større muligheter for at dine mottakere kan planlegge og sørge for bemanning i resepsjonen og ved varemottaket.
  • For deg som selger til forbrukere, hjelper ETA med å sikre at kundene deres får beskjed om forventet dag og klokkeslett, allerede ved bestilling.

Kundens tillit styrkes når de får en tydelig beskjed om når bestillingen deres vil ankomme. Dette kan redusere usikkerhet og oppmuntre dem til å fullføre kjøpet, noe som fører til at konverteringen i nettbutikken din vil øke.

Bring og Posten logoer øker trygghet for leveringssikkerhet

bilde 5
Pluginet viser nå de to logoene til høyre

Det kan være flere fordeler for en norsk nettbutikk ved å vise logoene til Bring og Posten hvis de benyttes til forsendelser. Her er noen av dem:

  • Logoene skaper tillit og trygghet hos kundene, siden Bring og Posten er kjente og pålitelige aktører i det norske logistikkmarkedet.
  • Logoene signaliserer kvalitet og service, siden Bring og Posten tilbyr ulike fraktalternativer, leveringshastigheter, sporing, retur og kundeservice.
  • Logoene øker konverteringsraten, siden kundene kan se fraktmulighetene tidlig i kjøpsprosessen og velge den som passer dem best.

Klimamerking med miljøikon

bilde 7
Vi benytter miljøikonet, da Woommerce ikke gir rom for så mye plass i fraktberegneren.

Ved å ta i bruk vår miljøtekst og vårt miljøikon kan du allerede i checkouten vise kunder om pakken deres blir levert med elbil. Dette gir kundene dine mulighet til å ta mer bærekraftige valg.

Vi har måttet gå på litt kompromis med en del visuelle elementer på grunn av WooCoommerce Shipping Calculators logikk, men har kommet frem til en løsning som kan benyttes i nesten alle themes og checkout plugins og betalingsløsninger.

Vår backend og oppsett side har også fått en rehabilitering til fordel for langt bedre brukervennlighet.

Pluginet er nå testet grundig. Det er i dag omkring 200 aktive norske nettbutikker som benytter tidligere versjoner av pluginet og vi vet er at det er mange ulike konfigurasjoner å forholde seg til.

Viktig: Minstekravet til PHP versjon er 8.0.

Vi har testet i følgende themes:
Flatsome
Betheme
Storefront
Astra
Neve
Uncode

Har også testet med disse betalingsløsninger:
Nets Easy
Netaxept
Quickpay
Paylike
Klarna
Bambora/Wordline
Stripe
Paypal
Svea
Vipps Checkout fungerer fint, men husk at Vipps hurtigkasse ikke tar med trinnet med fraktkalkulator.

Checkout plugins:
Vi sjekket utseende i Checkoutpluginet «Fluid Checkout for WooCommerce – Lite» også.:

Som dere ser så er logoet her topstilt mens prisen er midtstilt horisontalts. Dette er mulig å endre med få grep via CSS av webdesigner. Nettpilot kan bistå med tilpasninger som tilleggstjeneste, men antar at mange har egne webdesignere som kan gjøre disse tilpasninger, som er veldig ulike alt etter hvilke theme, og checkoutplugins som benyttes.
Som dere ser, så er logoet her toppstilt, mens prisen er midtstilt horisontalt. Det er mulig å endre med få grep via CSS av webdesigner. Nettpilot kan bistå med tilpasninger som tilleggstjeneste, men antar at mange har egne webdesignere som kan gjøre disse tilpasninger, som er veldig ulike alt etter hvilke theme, og checkoutplugins som benyttes.

De nye detaljene

Vi har lagt til Bring og posten logoer i kassen, samt grønne miljølogoer som illustrerer når det er mulig med et verifisert miljøvennlig fraktvalg fra Posten/Bring. Dette er grafiske elementer som er bestemt via Brings Best practice, som dikterer en del føringer, og som ikke alltid har tatt høyde for WooCommerce sin struktur på kurv og kassesider.

Frontend:

bilde 1
Fraktkalkulator med logoer i frontend handlekurv
bilde
Backend oppsett side

Det er også implementert mulighet for å vise estimert leveringstid:

bilde 2
Forventet leveringstid i fraktberegner i handlekurv.
bilde 3
Forventet leveringstid kan tilpasses i backend.
OBS: hvis denne aktiveres MÅ det settes minst en forsendelsesdag.

Bemerkninger om denne versjonen – Viktig!

Vi har testet en del før vi la ut og har registrert at det er mulig å få bugs i frontend ved visse innstillinger og ved manglende innstillinger på oppsett siden, eller feil format på vekt og dimensjoner. Dette er manglende features, og ikke bugs. versjon 2.14 har rettet noe opp på dette slik at frontend ikke kræsjer totalt, men oppgir feilmelding. Vi er oppmerksomme på disse og ber dere være det også:

1) ETA OG Posten/Bring-logoer OG miljølogoer tar opp plass i fraktkalkulatoren, så tilpasninger kan være lurt når du har en fraktkalkulator som har en trang tabell. Ikke bare implementer dette blindt.
Vennligst sjekk UX og test dette grundig. Du kan justere dette med CSS – kopier CSS fra stilarket i pluginet over i ditt custom CSS og justér der.

2) HVIS ETA blir aktivert i innstillingene, er det viktig å sette minst én fraktdag i oppsettet. Ellers blir det feil i frontend.

3) MAIL-produktet fungerer ikke (fungerer uansett ikke med Booking)

4) NORGESPAKKE viser også feil i frontend (fungerer uansett ikke med Booking)

5) Ved bytte av postnummer vil pickuppoint kartet ikke alltid oppdatere seg med en gang.

6) I byer med høy konsentrasjon av hentesteder må man legge gatenavn og nummer inn fra start i fraktkalkulatoren for at nærmeste hentested skal bli presentert først. Dette er ikke standard i WC cart shipping calculator, men er mulig hvis man går rett til checkoutsiden og gir kunder mulighet for å legge inn leveringsadresse første gang frakt skal beregnes.

Viktig: Sjekk innstillingene dine for vekt og dimensjoner. Hvis WooCommerce er satt til gram, vil dimensjoner satt med desimaler som 0,5 være en utfordring og kan skape feil.

Pluginet er testet mot WC 8.4.3 og WP 6.4.3, og det er støtte for PHP 8.0. 8.1 og 8.3. Vi er med nåværende versjon 2.14.1 utgitt 16. februar helt HPOS klar.

Les vår dokumentasjon her.

Kom med dine innspill til pluginet her.

Ønsker du å benytte dette pluginet?

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.