
Søk & Analyse
Hvordan lykkes på nett? 10 timers kurs=10.000 kr + omkostninger
Slik sikrer du mer trafikk og flere besøkende på ditt nettsted…
- Confex Norge AS er en a Norges mest seriøse kursutbydere.
Sådan begynner confex sin postomdelte reklame trykksak som er omdelt til jeg vet ikke hvor mange web-ansvarlige i Norge. PÅ to helge i mai og juni vil Jostein Magnussen og Karl Philip Lund ta henimot 200.000 kr ( Dette tall er selvsagt gjetterier – det kan være mer eller mindre, og ja pengene går nok ikke bare til disse to karene) for å fortelle hva mange webansvarlige har bruk for. Dette er en foredragsrekke som confex står bak. Det spørs da om det blir valuta for pengene?
Jeg følger spennt herfra.
Hvis kurset blir overtegnet kan jeg tilby privattimer one-to-one rådgivning til deg eller din web-ansvarlige og samtidig komme ut i bedriften din. Til samme pris. Da slipper du for å betale for hotellopphold, transportutgifter og helg-tillegg. Du får også personlig oppfølgning.
Se det er omkostningseffektiv bruk av markedsføringskroner.
Dette er et område som er i rask vekst – så book en av oss eksperter før dine konkurranter gjør det – ellers vil du miste markedsandele.
Interessant innlegg. Jeg tror nok kursdeltakerne får valuta for pengene. Jostein og jeg får nok ikke kr. 200 000:)
Confex bidrar til å øke kunnskap i en rekke fagretninger og jeg tror de bidrar til å øke behovet for folk med internett markedsføringskompetanse.
Takk for responsen KP, jeg må nok inndrømme at jeg var veldig rask med å skrive innlegget mitt da jeg så den omtalte brosjyren. Jeg er enig med deg i at jeg også tror på at deltakerne på kurset får valuta for pengene. Effekten av å samle parter med felles interesse og mål under samme tak gir sannsynligvis en synergi som må ikke undervurderes.
Dette kan ikke oppnås med one to one rådgivning ute i den enkelte bedrift.
Jeg mener også at Confex gjør et pent stykke arbeide med å fremme kjennskapen til ulike interessante muligheter.
Jeg ble egentlig veldig glad, da jeg tenkte meg om en ekstra gang og fannt ut av at denne brosjyre i den grad kommer til å virke som drahjelp for oss som prøver å formidle hvilke muligheter som ikke utnyttes. Og som vi kan bistå mange bedrifter med.
Det er ikke viktigt for meg å gjøre meg klok på din, Jostein eller Confex sin økonomiske del av dette, jeg vet det koster å leie lokaler, utstyr og sende ut tryksaker osv..men som et isolert eksempel på kostnadseffektivitet, mener jeg at dette kan brukes. Det skal heller ikke være tvil om at jeg tror at du vet hva du holder på med – ettersom jeg de seneste to ukene praktisk tat har møtt ditt navn eller foto hver dag når jeg har vært ute å lete opp spennende saker på Internettet.
Hei!
Fun & Money!
Det er i hovedsak de eneste grunnene for å gjøre noe som helst, og som kommersiell kurs-utvikler er det klart at vi utvikler kurs for å tjene penger.
Men fidusen med det er at for at vi skal tjene penger så må kursene være så interessante og gode at folk ønsker å betale for det. Markedet er nådeløst, derfor bruker vi mye ressurser på å finne ut hva folk ønsker å lære seg.
Kom gjerne med tips til hva vi kan forbedre og hvilke nye konsepter vi bør vurdere.
Hei Kåre og KP
Jeg har sett på Confex sitt kursprogram for sommeren og høsten og ser ennå at det mangler noen konkrete kurs forslag rettet til reiselivsbransjen – de som har mest behov for nytenkning. Jeg tror ikke jeg selv vill kunne avholde at kurs for ekstrem mange mennesker – dertil er jeg for liten og ukjennt, og har ikke slagkraft nok ennå, men jeg vil da gjerne tilby mindre kurs rettet mot mindre og mellomstore reiselivsaktører. Eller kanskje sitte på med KP og Nina Furu – jeg tror vi deler mange syn.
Temaet er selvfølgelig web2.0 og reiseliv og alt det som finnes på nettpublisering.com – se forøvrigt mine egne kurs forslag på mediakoordinator.no