Oppstartskurs i SEO og Adwords
Når markedet for søkemotormarkedsføring (SEM) og søkemotoroptimalisering (SEO) øker, blir det færre fagfolk og flere forretningsfolk som vil selge raske løsninger for å tjene hurtige penger. Det er ikke nødvendigvis noen fordel for deg som skal kjøpe tjenester.
Søkemotormarkedsføring med Google Ads og søkemotoroptimalisering er markedsaktiviteter som relativt få aktører i Norge hadde jobbet med i særlig lang tid, inntil for få år siden,
Antall søk på Google øker på alle plattformer og derfor er også kampen om synligheten i søkemotorresultatene har spisset seg til. Dette øker behovet for kompetent rådgivning innen et fagområde som kan fremstå som rimelig uklart for mange.
Som i så mange andre unge bransjer er det ikke til å unngå at opportunistiske lykkejegere og smarte forretningsfolk ser sitt snitt til å tjene penger på usikre kunder med lite kjennskap til feltet. Dette er det dessverre mange bedrifter som taper betraktelige summer på.
Nettpilot har kursopplegg for deg som kjøper eller har tenkt å kjøpe tjenester som SEM, SEO eller digital annonsering eksternt.
Du trenger ikke nødvendigvis å ha kjennskap til Googles seneste algoritme-endringer eller utallige nye påfunn som f. eks. navneendringen fra Adwords til Google Ads.
Du må å vite hvem dine kunder er og hva dine konkurrenter foretar seg i det digitale annonselandskapet. Du bør også lære deg å strukturere slik informasjon oversiktlig.
VI bistår og vet hvordan du skaffer deg kvalifisert hjelp som hjelper deg med å nå dine mål innen SEO og digital annonsering.
På vårt kurs får du vite hvilke krav og spørsmål du må stille til de som skal optimalisere eller markedsføre ditt nettsted.
Det er DU som skal sitte i førersetet, og ikke smarte forretningsfolk som har lært seg et par faguttrykk uten å forstå eller mestre faget.
Kurset kommer i liten grad til å handle om alt det nye, men derimot om det enkle og elementære: Det å huske på forretningsmålene, kjernemålgruppen og å holde retningen uten å la seg forstyrre eller forvirre av alle de nye metoder og funksjoner som tilbys innen digital markedsføring.
Dette kurset har som målsetting å lære deg å bli en bedre kjøper/oppdragsgiver slik at du kan nå dine mål om bedre synlighet og konvertering.
Kurs og workshops kan avholdes sentralt i Oslo, på Gardermoen, i Akershus, Buskerud og Oppland eller der dere holder til.
Kursholder Nickolass Jensen har mange års fartstid som uavhengig SEO aktør og Google Annonsør i Norge, og har også vært ansatt og innleid i flere av landets største digitalbyråer.
På CVen står det McDonalds, Coop, Color Line, L’Oreal, Toyota og OBOS, !881, Tjenestetorget, flere advokatfirmaer, håndverkere og byggfirmaer, nettbutikker, reiselivsaktører, helsetjenester og leksehjelptilbydere.
Han har svært god oversikt over kompetente norske SEO og Adwords leverandører. Han vil raskt kunne hjelpe deg eller dine ansatte til å foreta det mest fornuftige valget når dere skal velge samarbeidspartner til enten prosjekter eller løpende forhold. Han vil også kunne veilede i oppgavespesifikasjoner og utvelgelsesprosesser.