
Effektmåling og analyse, Google, PPC marketing, Søk & Analyse
Google Adwords kampanjekontroll
Du kan måle deg litt frem på hvilke søkeord som generer god trafikk og hvilke som ikke gjør. Du kan også finne ut av at lite trafikk kan ha mer verdi enn mye trafikk.
Hvis du f. eks. kjører en kampanje med Google Adwords Annonser og betaler
- 10 kr. hver gang noen klikker på din annonse som vises for søkefrase A
- 2 kr. hver gang noen klikker på din annonse som vises for søkefrase B
- 50 besøk via søkefrase A
- 250 besøk via søkefrase B.
- bruker 0,11 minutt på nettstedet
- leser 1,2 side per besøk
- foretar 0,04 konverteringer (1 konvertering per 25 besøk)
- bruker 2,40 minutt på nettstedet
- leser 4,6 sider per besøk
- foretar 0,4 konverteringer (to konvertinger per fem besøk)
- søkefrase A kan gi 60 konverteringer på 30 dager med bare 150 besøkende
- søkefrase B kan gi 30 konverteringer med 900 besøk.
Så lenge du vet hva du vil med trafikken som kommer innom ditt nettsted er du på rett spor.
Har du mye trafikk men lite salg, så ta gjerne kontakt. Har du lite trafikk men gode produkter så MÅ du ta kontakt.Jeg kan sikkert hjelpe med begge deler.