Stresset av forfølgerne i markedet?

Gentatte gange har Nettpilot prestert å levere fremdrift og forbedring på både kort og lang sikt, for kunder som har stolt på vår erfaring og ekspertise.
Vi kan med overbevisning hevde at vi med strukturerte veivalg, kan forbedre ganske mange elementer innen digital markedsføring grundig og systematisk.
Især når det gjelder konverteringsoptimalisering og riktig Google trafikk er vi flinke på å senke friksjon og lese bevegelsesmønstre.

Fredrik Ruhe
På 6 måneder fordoblet Nettpilot antall online henvendelser og forbedret inntjeningen via online kvalifiserte henvendelser med 250.000 norske kroner per måned via nettstedet vårt. Med seneste intensive 3 måneders optimaliseringsprosjekt har utviklingen og resultatene oversteget målsetningene.
Fredrik Ruhe / Bygg og Våtromsgruppen AS
Nettpiloten selv i en filmscene fra nittitallet
Nettpiloten selv i en scene fra nittitallet

Etter å ha jobbet med digital strategi, webutvikling, søkemotoroptimalisering, online annonsering, webanalyse og konverteringsoptimalisering, igjennom over 18 år, så har vi utviklet en ganske god sans for hva som fungerer, og fått gode systemer for raskt forbedring av ulike selskapers online konkurransekraft. Især B2B markedet og innen byggebransjen har vi gjort våre erfaringer.

Vi har levert tjenester som har ført til både innsikt og vekst for både små og store selskap i ulike faser.

Bygg og Våtromsgruppen referansecase etter 10 års fast samarbeid:

BOVG i Drammen mer enn fordoblet driftsinntektene sine flere ganger siden 2013

I 2012 var omsetningen 20 mill kr.
i 2014 var omsetningen 44 mill kr.
I 2017 var omsetningen 64 mill kr.
I 2023 var omsetningen over 131 mill kr. (+ 234 mill kr. i flere utskilte selskap)

bilde
Bilde av BOVG vekst

Vi skrur tiden tilbake til oppstarten i 2013
I løpet av 6 måneder etter ny digital strategi kunne vi vise til følgende resultater ved sammenligning av to hele måneder

  • Adwords konverteringsrate: 131% økning
  • Organisk konverteringsrate: 200% økning
  • Samlet konverteringsrate: 138% økning
  • Antall besøkende: 15% færre besøk
  • Antall sidevisninger: 10% færre sidevisninger
  • Adwords inntjening: 400% økning

Akkumulert sett økte vi i løpet av 6 måneder inntjeningen (avkastningen) til Bygg og Våtromsgruppen i Drammen per måned med en kvart million kr. via online henvendelser alene. Så investeringen i bistand tjente seg med andre ord inn rimelig fort;)

Organiske økning på et år
Organiske økning året etter oppstart

I januar 2019 økte vi fortsatt, her var økningen i antall henvendelser på 37 % sett i forhold til samme periode i 2017

I august 2023 hadde vi alltime high i antall kvalifiserte henvendelser, og den laveste kostnad per henvendelse via Google Ads Annonsering i løpet av en måned, NOENSINNE!

Henrik Christensen
I contacted Nickolass after he was recommended to me and we soon agreed to run a pilot. The process was nice and easy, I got a lot of good feedback and recommandations and the actual project was well managed with nice results. I can recommend Nickolass for SEO projects without any reservations.
Henrik Christensen / CEO at Jobbsafari.no/Jobindex.dk

Vår målsetning i at fast samarbeide med deg

Vi vil i løpet av tre måneder arbeide for å oppnå en kontrollert og dokumenterbar konverteringsøkning på minst 20% sett i forhold til fjoråret, eller i forhold til forrige 3 måneders periode.

Det betyr at et nettbutikk med 500.000,- i omsetning/md vil oppnå 600.000,-/md i omsetning.

På et år vil dette gi 1.200.000,- i ekstra omsetning.

Er du tjenesteleverandør og i gjennomsnitt tjener 1.000,- per henvendelse via kontaktskjemaer på nettstedet, vil det å gå fra 200 til 240 henvendelser i måneden øke omsetningen fra 200.000,- til 240.000,-.

Det vil øke den samlede verdien på henvendelser til 480.000,- på et år.

Er du tjenesteleverandør og tjener 10.000,- per henvendelse via kontaktskjemaer på nettstedet, vil det å gå fra 200 til 240 henvendelser i måneden øke omsetningen fra 2.000.000,- til 2.400.000,-.

Det vil øke den samlede verdien på henvendelser med 4.800.000.- på et år.

Hvem passer et tre måneders optimaliseringsprogram for?

Alle nettbutikk-eiere eller nettstedseiere som mener at investering i gode rutiner og erfarne tredjeparter er viktig, og som mener at livet er for kort til å gjøre allting selv.

Gobinesan Rajaratnam
I have had the pleasure to work with Nickolass when we both worked at Omnicom media group Norway, and it has been a great experience to see an always top professional in action. He is one of the most dedicated, highly detailed-oriented, highly competent and perfectionist persons I have ever worked with. It is a pleasure to pass on my very best recommendations.
Gobinesan Rajaratnam / Head of Search at Conversio ApS