Alle meldinger på Twitter kan spores i sanntid – derfor er det enkelt å reagere umiddelbart på det som foregår mellom folk som tvitrer
Mediefolk, journalister og trendsettere benytter Twitter. Twitter er et nettverksamfunn med små kort samtaler og dialoger i det offentlige rum.

Dialogen på Twitter er ofte fag, emne og saksorientert.
Alle meldinger på Twitter kan spores i sanntid. Derfor er det mulig å overvåke tendenser og fenomener og på kort tid få innsikt i hva som er «hot» or «not».
Alle ord og fraser kan spores, og dialogene er 100% gjennomsiktige. Dette er samtaler i det offentlige rum.
Frem til januar-februar 2009 var Twitter mest et nisjefenomen, men brukermassen og omfanget utviklet seg eksplosivt i løpet av 2009. Mye av æren for boomet tilskrives Barack Obamas valgkamp, økt fokus på de sosiale medier og den amerikanske valgkamp generelt.
Neste eksplosjon i Twitterbruk så vi under «Askekrisen» i april 2010, hvor Twitter og Facebook har vært to av de mest effektive verktøy for håndtering av kommunikasjon. I 2012 har det vært især poitikertvritring og kronprinessetvitring som har vært i medias søkelys.
Hvis din bedrift eller dine produkt får omtale på Internett, positiv eller negativ – hva gjør du da? Og hva skjer hvis askekrisen bare er en enkelt utfordring blant mange?
Når presset av innkommende klager og utilfredse kunder blir så stort at det er risiko for at utilfredse enkeltpersoner begynner å spre dårlig omtale i sosialer medier. Hvordan vil du håndtere presset?
Er du da klar til at handle? Har du en plan?
Hva gjør din bedrift for å utnytte Twitter aktivt som et integret kommunikasjon- og markedsføringsverktøy