Vær oppmerksom på at veldig få reklamebyråer har virkelig peiling på SEO.
En del markedsførere og reklamebyråer har en tendens til å være bedre til utvikling, planlegging og gjennomføring av kampanjer enn de er på rapportering og analyse av deres suksesser og fiaskoer og på at identifisere måter å forbedre avkastningen. SEO rapporteringSøkemotoroptimalisering krever en systematisk tilnærming til hele SEO prosessen.
Effektiv SEO analyse og rapportering er nødvendig på hvert trinn i denne prosessen med å oppnå synlighet og salgsgenerende trafikk og ikke bare en avsluttende manøvre hvis du skal lykkes.
1) SEO er en kontinuerlig prosess
Du har hørt om real-time søk? Vel, søkemotorenes algoritmer står ikke stille, de eksisterende konkurrenter vil ikke stå stille og daglig er det nye konkurrenter i horisonten som vil forsøke å sette seg på din andel av de organiske søkeresultatene i din nisje.
Du er nødt til å gjennomføre en SEO prosess som kan rapportere om denne aktiviteten mens det skjer.
2) Benchmarking er avgjørende
Benchmark der du er, før du begynner.
Ikke bare se på hvor godt strukturert og optimalisert webområdet ditt er, men se på hvor godt du gjør det i forhold til konkurrentene.
Sørg for at dette er en del av SEO rapporteringens miks.
3) Konkrete målepunkter gir bedre prestasjoner
Sett deg noen konkrete, målbare mål og suksesskriterier for å lykkes (akkurat som du vil gjøre det for enhver annen markedsføringsaktivitet).
Forsikre deg om at du har en enkel måte å sjekke opp på hvordan din progresjon er i forhold til målet.
4) Konstant overvåking gjør deg forberedt
Gi deg selv en mekanisme for kontinuerlig overvåking av konkurransen og for hvordan markedet er i endring.
Hvem er dyrker lenkebygging offensivt?
Hvem benytter hvilke pressetjenester?
Hvem dyrker virale tiltak og skaper synlighet via sosiale medier?
Hvem legger til nytt innhold?
Hvilke nye aktører har dukket opp i søkemotorresultatenes sider?
Kontroller at du har en mekanisme for å holde deg oppdatert med hva som skjer.
5. Indentifiser interesser – kommunisér behersket og relevant
Kontroller at du har identifisert alle de viktigste organisatoriske interessenter som har en rolle i å optimalisere nettstedet ditt, eller en interesse i resultatene. Forstå det de leter etter og levér den til dem når de trenger det. Unngå rapporterings-trøtthet; ikke send dem den samme rapporten som et urverk hver måned.
Miks det opp litt, bruke PowerPoint i stedet for et langt word-dokument eller PDF.
Hold det kort og la dem få appetitt på mer, og et klart inntrykk av at du har alle baser dekket.
6) Rikelig tid til refleksjon er gull
Selv med de aller beste SEO verktøy, SEO team, webtviklere, innholdsforfattere, copywriters og online PR guruer går ting ikke alltid går etter planen umiddelbart. Å sette opp varsler som advarer deg når du sklir ut er alltid nyttig, men å sette av tid til å raffinere tilnærming og re-design er en enda bedre måte å skape en anstendig syklus. Sett av rikelig med tid i begynnelsen av hver SEO-prosjekt og online markedsføringskampanje, og du vil oppdage at du oppnår bedre resultater raskere med færre ressurser.
Nickolass Jensen
Nickolass Jensen, utdannet New Media Manager i København i 2001.
Bosatt i Norge fra 2003, startet firmaet Mediakoordinator i 2004 og Nettpilot i 2012. Har fungert som senior rådgiver i flere av de største norske digitalbyråer og selskap. Nå 100% Nettpilot.
Når du besøker nettpilot.no, blir det opprettet informasjonskapsler som lagrer innloggingsinformasjonen din og valg du har tatt når det gjelder hvordan innhold skal vises. Informasjonskapsler med innloggingsinformasjon utløper etter to dager, mens de med visningsvalg varer i ett år. Hvis du krysser av for &lauot;Husk meg»t;, vil innloggingsinformasjonen din oppbevares i to uker. Hvis du logger deg ut av kontoen din, vil disse informasjonskapslene forsvinne.
Du kan velge å deaktivere eller selektivt skru av informasjonskapsler eller tredjeparts informasjonskapsler i nettleserens innstillinger. Men dette kan påvirke hvordan du er i stand til å samhandle med nettpilot.no, så vel som andre nettsteder.
Du kan velge å deaktivere eller selektivt skru av informasjonskapsler ved å følge knappene i venstre side.
Mest nødvendige informasjonskapsler
De mest nødvendige informasjonskapsler bør være aktivert slik at vi kan huske dine foretrukne innstillinger
Hvis du deaktiverer denne informasjonskapsel kan du ikke lagre dine preferanser. Dette betyr at hver gang du besøker nettstedet, vil du skulle slå av eller på informasjonskapsler på ny.