Vær oppmerksom på at veldig få reklamebyråer har virkelig peiling på SEO.

En del markedsførere og reklamebyråer har en tendens til å være bedre til utvikling, planlegging og gjennomføring av kampanjer enn de er på rapportering og analyse av deres suksesser og fiaskoer og på at identifisere måter å forbedre avkastningen.
SEO rapportering
SEO rapportering
Søkemotoroptimalisering krever en systematisk tilnærming til hele SEO prosessen. Effektiv SEO analyse og rapportering er nødvendig på hvert trinn i denne prosessen med å oppnå synlighet og salgsgenerende trafikk og ikke bare en avsluttende manøvre hvis du skal lykkes.

1) SEO er en kontinuerlig prosess

Du har hørt om real-time søk? Vel, søkemotorenes algoritmer står ikke stille, de eksisterende konkurrenter vil ikke stå stille og daglig er det nye konkurrenter i horisonten som vil forsøke å sette seg på din andel av de organiske søkeresultatene i din nisje. Du er nødt til å gjennomføre en SEO prosess som kan rapportere om denne aktiviteten mens det skjer.

2) Benchmarking er avgjørende

Benchmark der du er, før du begynner. Ikke bare se på hvor godt strukturert og optimalisert webområdet ditt er, men se på hvor godt du gjør det i forhold til konkurrentene. Sørg for at dette er en del av SEO rapporteringens miks.

3) Konkrete målepunkter gir bedre prestasjoner

Sett deg noen konkrete, målbare mål og suksesskriterier for å lykkes (akkurat som du vil gjøre det for enhver annen markedsføringsaktivitet). Forsikre deg om at du har en enkel måte å sjekke opp på hvordan din progresjon er i forhold til målet.

4) Konstant overvåking gjør deg forberedt

Gi deg selv en mekanisme for kontinuerlig overvåking av konkurransen og for hvordan  markedet er i endring.
  1. Hvem er dyrker lenkebygging offensivt?
  2. Hvem benytter hvilke pressetjenester?
  3. Hvem dyrker virale tiltak og skaper synlighet via sosiale medier?
  4. Hvem legger til nytt innhold?
  5. Hvilke nye aktører har dukket opp i søkemotorresultatenes sider?
Kontroller at du har en mekanisme for å holde deg oppdatert med hva som skjer.

5. Indentifiser interesser – kommunisér behersket og relevant

Kontroller at du har identifisert alle de viktigste organisatoriske interessenter som har en rolle i å optimalisere nettstedet ditt, eller en interesse i resultatene. Forstå det de leter etter og levér den til dem når de trenger det. Unngå rapporterings-trøtthet; ikke send dem den samme rapporten som et urverk hver måned. Miks det opp litt, bruke PowerPoint i stedet for et langt word-dokument eller PDF. Hold det kort og la dem få appetitt på mer, og et klart inntrykk av at du har alle baser dekket.

6) Rikelig tid til refleksjon er gull

Selv med de aller beste SEO verktøy, SEO team, webtviklere, innholdsforfattere, copywriters og online PR guruer går ting ikke alltid går etter planen umiddelbart. Å sette opp varsler som advarer deg når du sklir ut er alltid nyttig, men å sette av tid til å raffinere tilnærming og re-design er en enda bedre måte å skape en anstendig syklus. Sett av rikelig med tid i begynnelsen av hver SEO-prosjekt og online markedsføringskampanje, og du vil oppdage at du oppnår bedre resultater raskere med færre ressurser.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.