SEO rådgiver og fagentusiast

Søker du en SEO rådgiver som har senior kompetanse og lang fartstid, og en som har bevist sin ekspertise, så har du kommet til rett plass. Her kombineres mange års forretningsforståelse med erfaren faglig trygghet og kompetanse.

Ta kontakt for en hyggelig prat
Nettpilot Nickolass Jensen at Brighton
Nickolass Jensen i Brighton på en de tidligere SEO konferanser

Hvordan vi arbeider med SEO

Som grunnlag for enhver SEO innsats utføres som oftest en kartlegging av kundens kommunikasjonskanaler og salgsprosesser. Vi ser på bedriftens interne ressurser og vi ser på markedet, dvs. konkurrenter, andre relevante aktører, målgruppeprofiler og vi forsøker å oppnå en forståelse for hva som er viktig og hva som er verdifull trafikk via søkemotorene.

Les mer om de ulike oppgavene til en SEO rådgiver.

Vi gjennomfører i første omgang en søkeordsanalyse som gir oss bedre kunnskap om bruk av søkeord og termer innen nettstedets nisje/markedssegment og kundens konkurransesituasjon.

Sideløpende utføres en grundig teknisk SEO analyse der vi henter data fra Google Analytics og Google Search Console, kartlegger kundens tekniske plattform, dens styrke og svakheter.

Dette arbeidet inkluderer typisk intervju og samtaler med innholdsredaktører og webansvarlige.

Vi jobber da sammen som team med å strukturere SEO innsatsen på tvers av alle tiltak, før vi ser en vesentlig økning av søkemotortrafikk til et nettsted.

Oftest er det nødvendig med testing og feiling med mindre pilotprosjekter, før man finner rett retning og kan skalere tiltak som man vet fungerer.

Det er typisk «fail fast – or die».

Hva skiller Nettpilot fra andre SEO leverandører?

Våre kunder setter pris på at vi i vårt arbeid gir grundige forklaringer, at vi arbeider ryddig og gjennomsiktig, at vi er ujålete og viser engasjement for hver enkelt kunde.

Vi lover ikke fantastiske resultater uten stor innsats, men forklarer mekanismene som kan forhindre eller skape vekst og synlighet i Google og andre former for digtal markedsføring, og implementerer SEO tiltak i dialog med kundene, i det tempo og omfang som passer den enkelte bedrift.

I dag er kundeporteføljen til Nettpilot et miks av norske, danske og svenske selskap som alle er i vekst og som har tydelige ambisjoner om å øke sin markedsandel og bli førende i sin nisje.

Her er en av våre nye kunders vekst siden fjoråret, etter to måneders fast retaineravtale med nettpilot.

Umiddelbart målbart resultat: Økt omsetning med over en halv million kroner i løpet av samme 30 dagers periode som fjoråret.

Dette gir altså selskapet konkret uttelling på bunnlinjen.

SEO og gode webtekster gir bedre inntjening. Umiddelbare resultater på bunnlinjen.
Gode webtekster som har brukeren i fokus, gir bedre inntjening, og umiddelbare resultater på bunnlinjen.

Våre SEO tjenester

Nettpilot har oppnådd gode resultater med søkemotoroptimalisering for både egne prosjekt, og for kunders nettsteder i Norge og andre markeder.

Søkeordsplasseringer i Nettpilot SEO etter gjennomført søkemotoroptimalisering.
Med SEO software gjør vi det enkelt å overvåke utviklingen av våre kunders søkeordsplasseringer over tid. Ved samtidig å måle trafikktall, økes forståelsen mellom plasseringer og webtrafikk.

Har ditt selskap ambisjoner om å vokse raskt i et marked der det er økende etterspørsel? Ta kontakt for å finne ut av om vi kan bistå med å realisere potensialet.

Nettpilot tilbyr:

  • Konstruktiv, konkret og ærlig rådgivning og håndtering av søkemotoroptimalisering for alle typer nettsteder og organisasjoner.
  • Resultater i form av økt synlighet, større merkevarekjennskap og mer trafikk.
  • Optimalisering av Google Ads og Webanalyse, i tillegg til SEO.
  • Håndtering og bistand med konverteringsoptimalisering i kombinasjon med SEO.
  • Kunnskap og hands on erfaring med de fleste av markedets mest populære SEO verktøy
  • Målrettet og strukturert innsats som forbedrer ditt salgspotensiale kraftig, og øker avkastningen per markedsføringskrone.

Vår SEO prosess

Å jobbe for å bli synlig øverst i organiske søkeresultater krever hardt arbeid, gode analytiske evner, tålmodighet, målrettet innsats og et våkent blikk for detaljer.

Nettpilots SEO prosjektprosess

Vedlikehold av søkemotorsynlighet kan utføres f.eks. ved å følge opp gjennom jevnlig produksjon av nytt innhold samt proaktiv konkurrentanalyse.

Slik organiserer vi typisk løpende SEO prosjekter:

SEO prosjektorganisering
SEO prosjektorganisering: I et typisk SEO prosjekt vil vi raskest mulig etablere en fornuftig prosjektorganisasjon som passer kundens forutsetninger. Her fra et prosjekt med både løpende SEO og Adwords håndtering for en større organisasjon

Ved å ha en teknisk optimal og søkemotorvennlig webløsning med godt innhold i bunn, vil man automatisk motta relevant inngående trafikk via søkemotorerne uten å betale en krone for det. På sikt kan dette vise seg å være meget lønnsomt.

Kvalitetssikring av SEO

Ta kontakt hvis du ønsker å kontrollere om din nåværende webleverandør eller reklamebyrå gjør jobben godt nok, eller hvis du ønsker å komme godt fra start med et nytt prosjekt eller redesign av eksisterende webløsning.

Kundecases: Våre kunders SEO resultater

I 2021 jobbet vi med Skolageret.no der nettstedet nå ranker øverst på ganske mange skomerker, samt søk som «Billige sko på nett«.

komplett.no logo

I 2018 oppnådde Nettpilots daværende største kunde, komplett.no, å få den organiske førsteplassen på mer enn 500.000 Black Friday relaterte søk, i løpet av november måned. Dette resulterte i ganske stor rekkevidde, og selvfølgelig også salg for millioner. I 2019 var tallet på organiske besøk enda større.

BOVG landingsside som er bygget med tanke på konverteringsoptimalisering.
Bovg.no har vi jobbet med siden 2013

Vår faste kunde igjennom 10 år, Bygg og Våtromsgruppen, har opplevd å få organiske leads med flere millioner norske kroner i oppdragsverdi, og opplever fortsatt vekst via både organiske og betalte søkeord.

Klikk fra de organisk søk er gratis webtrafikk, og er med til å bygge merkevare innen det fagfelt en ønsker å dominere. 

Se hvordan folk bruker søkemotorer i 2023 og er du fortsatt usikker på om SEO er noe for deg så les vårt svar på hvorfor SEO er viktig?

Ingen junior rådgivere i Nettpilot

Nettpilots SEO spesialist Nickolass Jensen har jobbet hands on med søkemotoroptimalisering i snart 20 år. Han var Omnicom Mediagroups første SEO rådgiver i Norge og har jobbet med søkemotormarkedsføring og analyse for selskaper som Color Line, L’Oreal, McDonalds, Toyota, Orkla, Telenor, OBOS, Coop, JobIndex, Jobbsafari, Komplett Group, 1881, Mentor Norge, Tjenestetorget og ABAX.

Han har vunnet INMAS Performance Award i to kategorier, Multikanal og Analyse sammen med tidligere byrå-kolleger for henholdsvis Stena Line og Coop Norge.

Nickolass har vært innleid som Senior SEO rådgiver hos flere digitale markedsføringsbyråer ved ulike anledninger. Heriblandt, PHD, OMD, Semway, StarCom, Red Performance og har flere år som ekstern sparringspartner for Komplett Groups SEO manager bak seg.

Fra 2011 til 2016 var han Country Manager i Norge for det britiske SEO software selskap Analytics SEO, som nå har navnet Authoritas.

Fra 2016 til nå har han jobbet fast som rådgiver med et mindre antall kunder om gangen.

Ta kontakt og be om en avtale