SEO verktøy for webmastere, nettstedseiere, og digitalbyråer
Med SEO verktøy fra Nettpilot får du et kraftig og lettforståelig prosjektstyringsplattform fra en global aktør med lokal support, som hjelper deg å holde kontrollen på søkemotoroptimalisering av ditt nettsted og din online markedsføring.

Hvorfor bør jeg velge Nettpilots SEO tjenester frem for andre SEO tjenester i Norge?
- Komplett SEO verktøy med norsk grensesnitt og automatisk rapportering
- Markedets beste automatiske råd om søkeord og potensielle satsningsområder
- Du har full kontroll over søkemotorplasseringer og lenkeutviklingen for egne nettsteder i forhold til dine konkurrenters nettsteder
- Jobber for deg konstant – også når du sover
- Opp til 4 søkemotorer og 5 konkurrenter per kampanje
- Rapporter leveres på faglig korrekt norsk, med norsk support og tilgang til dedikert ekspertrådgivning og god SEO (Fås også på svensk, engelsk og fransk).
- Dett kan ikke sammenlignes med de gratis versjoner av seo software som tilbys av mange. Kontakt oss for en demo.

Du får søkeordsdata helt ned til minste detalje
I 2014 lanserte vi en algoritme som brukes til å gjenopprette søkeordsdata som Google Analytics skjuler. Dette betyr at du får langt mere kunnskap enn dine konkurrenter, om hvilke organiske søkeord som er verdifulle og hvilket innhold det er interessant og lønnsomt å jobbe aktivt med. Samtidig blir det lettere å beregne verdien av endringer i søkeordsplasseringer.

Velg dine viktigste søkeord og se søkeordsplasseringene forbedre seg over tid
Når du har valgt ut hvilke søkeord som er viktige for ditt nettsted kan du følge søkeordsplasseringene på Google – fra uke til uke (Pro konto får data fra dag til dag).

Overvåk utviklingen av søkeordsplasseringer over tid.
Ved å koble systemet til Google Search Console og Google Analytics vil du få utført beregninger som forteller alt om eksisterende søkemotorsynlighet og webtrafikk.

Samtidig vil du også få konkrete innspill til potensielle satsningsområder og søkeord.
Du mottar automatiske beregninger som gir deg tips om nye muligheter med Google Adwords – samtidig som data fra Adwords gir innspill til nye SEO innsatsområder.
Med tilgang til våre samarbeidspartneres databaser, får du kunnskap om nettstedets tekniske tilstand, lenkepopularitet og konkurranseevne i forhold til konkurrentenes nettsteder.
Du lærer alt om hvilke SEO tiltak som fungerer for deg og ditt nettsted.
Softwaren kan automatisk hente data om søkemotorplasseringer på Google, Bing og Yahoo i de fleste språk og markeder.
Rask tilgang til eksperthjelp og kvalifisert rådgivning
I tillegg får du rask tilgang til høyt kvalifisert rådgivning og support innen alle aspekter av søkemotormarkedsføring og søkemotoroptimalisering.
Fordeler
For deg som er webmaster
Webmastere har tilgang til en kontinuerlig oppdatert sjekkliste for løpende nettstedsvedlikehold og SEO-prosjektstyring. Du har alltid oppdatert informasjon om nettstedets tekniske tilstand og innhold samlet på ett sted.
For nettstedseiere
Du som nettstedseier betaler kanskje andre for å utføre SEO-tjenester? Du får nå mulighet til å kikke leverandøren i kortene ved å sjekke prestasjonene og kvaliteten på det du faktisk betaler for. Du kan daglig kontrollere om det jobbes med tekniske forbedringer, innhold eller lenkebygging, og du kan enkelt vurdere om innsatsen gir resultat. Du får en uavhengig, faktabasert oversikt over din leverandørs prestasjoner til en pris som tilsvarer timeprisen til en konsulent!
For SEO konsulenter
For SEO og Adwords konsulenter er dette et verdifullt verktøy – både for dokumentere verdien og ROI av innsatsen med SEO, med også for å arbeide med Google Adwords. Det kutter samtidig ned tiden som går til rapportering, slik at du kan bruke den til synlighetsskapende tiltak.
For byråer
For media, PR og kommunikasjonsbyråer er dette et alternativ til å leie inn et kostnadstungt SEO team hver gang det kommer inn forespørsler om oppdrag som relaterer seg til SEO og PPC styring. Samtidig lagres både data og innsikt sentralt i systemet slik at man blir mindre sårbar overfor sykdom, fravær og jobbytte.
Felles for alle typer avtaler
- Ubegrenset antall brukere og kampanjer
- Utfører både onsite og offsite SEO analyser i et felles kontrollpanel
- Eksporter rapporter med et tastetrykk i PDF, Excel og PPT format
- Samler data fra flere datakilder på et sted slik at du kan ta bedre og mer informerte beslutninger
- Kombinerer data fra Google Analytics, Google Webmaster tools, Majestic SEO og SEMrush)
- Vurderer PPC vs. organisk ROI i enkelt grensesnitt
- Du kan sette kvantitative mål og følge utviklingen, dag for dag
- Få automatisk beskjed om fremdrift i forhold til dine målsetninger
Priser etter behov og forbruk.
Ta kontakt hvis du har bruk for bruk for en byråavtale.