Sjekkliste for sosiale medier overvåking
Sjekkliste for valg av verktøy i sosiale medier
Sjekkliste for valg av verktøy – hva er viktig for din organisasjon?
- Man kan holde seg oppdatert på det fleste og mest brukte sosiale medier og nyhetsbildet online – i nettaviser, blogger, Twitter, Youtube, Flikr, Picasa med flere.
- Man kan legge egne RSS kilder inn i systemet.
- Man kan skjemasette automatiske poster.
- Man kan sammenlikne ord og uttrykk slik at du kan finne ut av hvor bedriften din ligger i forhold til konkurrentene – eller hvilke av dine produkter eller kampanjer som skaper mest engasjement og omtale.
- Varslingsmulighetene spenner fra umiddelbar beskjed via Epost til beskjed hvert 15 minutt eller en gang i uka.
- Innholdet kan rangeres og få merkelapper slik at det kan sorteres for ettertid i prioritert rangordning.
- Man kan hente ut geografiske data.
- Man kan hente ut data om kjønn.
- Man kan hente ut data om personers innflytelse, emnesfære og rekkevidde
- Du kan med få tastetrykk delegere oppgaver til teamet ditt og følge med på om oppgavene blir utført.
- Registrerte brukere kan respondere direkte fra grensesnittet både på blogger, i Facebook og Twitter.
- Man kan koble til egne Facebook-sider, monitorere og måle aktiviteten der.
- Man kan eksportere rapporter og oversikter i PDF og CSV format.
- Man kan sette opp rapporter automatisk
- Man kan tilpasse rapporter 100% og redigere online
- Verktøyet er selvforklarende og har en fyldig bruksmanual.
- Du kan gi innspill til videre utvikling og tilpasning av systemet
- Løsningen korresponderer med ditt CRM system
- Det finnes i de språk du har behov for
- Du har gode opplæringsmuligheter
Systemene utvikler seg konstant og alle har hvert sitt fokus. Du kan ikke få alt medmindre du har god økonomi og tid til å sette deg inn i plattformen.
Kontakt Nettpilot om du trenger bistand med veivalg i sosiale medier.