Skip to content
  • Integrasjoner & API
  • Betalingsløsninger
  • E-handelsrapporter
  • Kontakt
    • Du har ingen produkter i handlekurven.

    • visa-master-card
NettpilotNettpilotNettpilot
  • Menu
  • Tjenester
    • Webutvikling og integrasjoner
    • Digital situasjonsanalyse
    • Webanalyse
    • SEO
    • Google Ads
    • Konverteringsoptimalisering
    • Spørsmål og svar
  • Plugins
    • Nettpilot Wordpress WooCommerce Bring shipping & MyBring plugin manualShipping & frakt
    • nets netaxept kortbetalingBetalingsløsninger, Plugins og Woocommerce checkout
    • ERP systemERP & Regnskap
  • Nettbutikk
    • Etiketter uten RFID brikke på rull 99x105mm. Passer til Pakke i Postkassen fra BringEtikettruller
    • Brother 1100 etikett skriverEtikettskrivere
    • Ekstern etikett rullholderEtikettrullholder
  • Portfolio
  • Blogg
    • Betaling
    • Brukervennlighet / Usability
    • Content Marketing
    • E-handel
    • Kurs og Undervisning
    • Sosiale Medier
    • Søk & Analyse
    • Verktøy
    • WooCommerce
  • Handlekurv

    Du har ingen produkter i handlekurven.

    visa-master-card
WooCommerce
Hvordan oppgradere WooCommerce med plugins

Vi har hatt en del henvendelser nylig fra nettbutikkeiere og webdesignere som har opplevd problemer [...]

Referanser
Om Nettpilot
Priser
Betalingsinformasjon
Avtalebetingelser
Personvern
visa-master-card

Tjenester fra Nettpilot:
Seokontroll.no
Webanalytiker.no
Partnere
WordPress WooCommerce Bring Shipping API Bambora betaling Nets Netaxept online betaling Svea Finans
Aktuelt
  • Råd til bedriftseiere i 2023. Intervju med kunstig intelligens
  • Nets kunde og har mottatt eposten: «SSL CERTIFICATE WILL BE RENEWED IN NETAXEPT»? Kommentarer er skrudd av for Nets kunde og har mottatt eposten: «SSL CERTIFICATE WILL BE RENEWED IN NETAXEPT»?
  • Netaxept cloud migration to Azure? Hva betyr egentlig dette for deg?
Tilfeldig faq
Hva koster Google Ads annonsering? Hvilke priser kan jeg forvente?

Snu spørsmålet om pris litt på hodet og se innover - på din egen foretningsmodell

Still deg hellere spørsmålet:

  • Hvor mye har jeg råd til å betale for å få en henvendelse eller et salg? Hva er maks beløpet og hva er det ideelle beløpet?

Bruk det som utgangspunkt for modellering av din digitale annonsering og dine Google Ads kampanjer. Med kunnskap om dette vil dere også få langt bedre tilbakemelding og forslag til prioriteringer fra den personen eller det byrået som skal håndtere Google Ads for dere.

Det viktigste spørsmålene omkring pris og Google annonsering er nemlig:

  • Hva er bør verdien av et klikk fra Adwords være verdt for deg og hvor mye ønsker du å betale per kundetype?
  • Hvilken verdi har hver type salg/henvendelse?
  • Hva er selskapets kapasitet og hva trenger vi, på kort og på langt sikt?
  • Skal vi være de som oppfattes som markedsledere?
  • Skal vi "lurke" og holde oss litt usynlige og bare ta noen få av de allerbeste kunder med spissede tiltak eller skal vi fokusere på kvantitet? Hva gjør vi først?
  • Skal vi drives av etterspørsel eller av kapasitet og lagertilstand?
  • Hva er vår primære konkurransefordeler? Hvis vi og våre konkurrenter oppnår like mange klikk, og betaler like mye, hvem vinner da på sikt?
  • etc...

Regn ut verdien av hver kundetype før du begynner med Adwords, slik at du kan se hvor mye du har råd til å investere, for å få akkurat denne kundetypen inn på nettstedet ditt. Når du vet dette, har du mulighet for å se hvor mye du kan betale per klikk.

Dette spørsmål skal besvares todelt. Den ene delen handler om håndtering og arbeide med kontoen, som byrået tar betalt for.
Den andre delen handler om annonseringskostnadene som går direkte til Google.

Hva koster Ads håndtering og optimalisering hos Nettpilot?

  • Hos Nettpilot kan du bestille helt ned til 2 timers Google Ads hjelp eller booke en oppstartspakke med gjennomgang av dine utfordringer for kun 4.990,-.
  • Hvis du har en konto som du ikke riktig får til å fungere eller du har et eksternt byrå som gir deg grå hår og bare utgifter og ingen effekt, så ta kontakt og vi ser på Adwordskontoen din, for dernest å vurdere om vi vil kunne forbedre den.
    Hvis vi mener vi kan det, så gir vi tilfredshetsgaranti og pengene tilbake hvis ingen dokumenterbar effekt har inntruffet 30 dager etter avtalen er inngått og vi har jobbet med det vi har avtalt under oppstartskonsultasjonen.
  • Som resultat av oppstartspakken gir tar vi en samtale om hva dere trenger og hvilken innsats dere selv kan legge i dette.
  • Noen ganger skal vi lage en skikklig kontoopprydding for våre kunder. Det kan sagtens være noe vi bruker opp til 25-30 timer på på en måned alt etter kontostørrelse. Andre ganger koster en gjennomgang med forbedringer i Adwordskampanjer kanskje 4-5 timer og  7-9000 kroner, hvis vi vurderer at dere ikke trenger så mye hjelp.
  • Timeprisen er 1990 kr, for mindre enn 10 timer per måned og 1690,- for mer enn 10 timer/md (garantert frem til 1. mars 2023). Her får du en senior rådgiver som er sertifisert er ratet over snittnivået sett i forhold til den Norske benchmarkvurdering av Google Partnere.
  • Vår rimeligste faste avtale etter oppstartskonsultasjon innholder to timers hjelp og håndtering av Adwords markedsføring, hver uke i tre måneder for kr. 15.900,-/md.

Når det gjelder annonsekostnader kan vi hjelpe med å finne et passende budsjett. Dette setter vi sammen basert på vår kjennskap til markedet og kundens forretningsstrategi.

Budsjett og priser for Google Annonsering

  • Er du i en bransje med sterk konkurranse, bør du sette av mer til annonsering enn om du selger varer/tjenester med liten konkurranse.
  • Ikke fravelg dyre søkeord bare fordi de er dyre, fravelg søkeord fordi du ikke kan tjene penger på de brukere som benytter dem og klikker på annonsene alikevel.
  • Du bør alltid bruke mye mer per salg i de første tre måneder/det første året av en kampanje enn du har umiddelbart lyst til. Fordi dess mer du investerer i begynnelsen, dess mer data har du å jobbe med for å forbedre nettstedet ditt og din SEO. Med det mener vi at godt innhold og gode landingssider er noe som man alltid kan bygge på. Med nok  data fra Ads og Analytics er det forholdsvis enkelt å vurdere hva man skal prioritere og produsere.

Betal hellere oppstartspenger til en erfaren ekspert som kjapt kan velge og fravelge søkeord og emner med største omhu – ellers risikerer du å få for liten effekt av annonseringen og risikerer å betale mange hundre/tusenvis av kroner for å få trafikk fra folk som ikke er det minste interessert i å kjøpe. Det ønsker du ikke.

Hva koster et klikk på en Google Annonse?

På spørsmålet om hva et klikk koster så avhenger dette av

  1. sted
  2. enhet
  3. bruker
  4. tidspunkt
  5. kampanjestruktur og søkeordsgruppering
  6. kvalitet på annonsen
  7. landingssider
  8. historikk og konkurrenter
  9. søkevolum
  10. relevans
  11. og en del ekstra...

Da jeg begynte med Adwords i 2006 kunne jeg få fem nye besøkende for 1 krone på søkeordet overgangsalder. I dag koster det nesten 100 kroner per klikk hvis du er uheldig. Noen ganger mer. Men annonserer du overfor en person som har besøkt nettstedet ditt tidligere og har laget lister med besøkende i Adwords, så kan du nå få et slikt klikk for 20 kroner, dvs. sirka en femtedel av prisen.
Så start med å lage lister:)

Uansett, prisen på Google Annonsering handler i høy grad om hvilke mål du har og hvilken innsats du ligger til grunn. Og hvor ambisiøs og langsiktig din strategi er.

See the entire answer

  • Integrasjoner & API
  • Betalingsløsninger
  • E-handelsrapporter
  • Kontakt
Copyright 2006-2021 © Nettpilot Nickolass Jensen
  • Tjenester
    • Webutvikling og integrasjoner
    • Digital situasjonsanalyse
    • Webanalyse
    • SEO
    • Google Ads
    • Konverteringsoptimalisering
    • Spørsmål og svar
  • Plugins
    • Nettpilot Wordpress WooCommerce Bring shipping & MyBring plugin manualShipping & frakt
    • nets netaxept kortbetalingBetalingsløsninger, Plugins og Woocommerce checkout
    • ERP systemERP & Regnskap
  • Nettbutikk
    • Etiketter uten RFID brikke på rull 99x105mm. Passer til Pakke i Postkassen fra BringEtikettruller
    • Brother 1100 etikett skriverEtikettskrivere
    • Ekstern etikett rullholderEtikettrullholder
  • Portfolio
  • Blogg
    • Betaling
    • Brukervennlighet / Usability
    • Content Marketing
    • E-handel
    • Kurs og Undervisning
    • Sosiale Medier
    • Søk & Analyse
    • Verktøy
    • WooCommerce
  • Integrasjoner & API
  • Betalingsløsninger
  • E-handelsrapporter
  • Kontakt
  • Innlogging

Innlogging

Mistet passordet ditt?

Registrer

En lenke for å angi et nytt passord vil bli sendt til e-postadressen din.

Dine personopplysninger brukes til å øke brukervennligheten på denne nettsiden, gi deg tilgang til administrasjon av din brukerkonto og andre formål som beskrevet i våre personvernregler.

gdpr logo
Personvern og Cookie oversikt

Når du besøker nettpilot.no, blir det opprettet informasjonskapsler som lagrer innloggingsinformasjonen din og valg du har tatt når det gjelder hvordan innhold skal vises. Informasjonskapsler med innloggingsinformasjon utløper etter to dager, mens de med visningsvalg varer i ett år. Hvis du krysser av for &lauot;Husk meg»t;, vil innloggingsinformasjonen din oppbevares i to uker. Hvis du logger deg ut av kontoen din, vil disse informasjonskapslene forsvinne.

Du kan velge å deaktivere eller selektivt skru av informasjonskapsler eller tredjeparts informasjonskapsler i nettleserens innstillinger. Men dette kan påvirke hvordan du er i stand til å samhandle med nettpilot.no, så vel som andre nettsteder.

Du kan velge å deaktivere eller selektivt skru av informasjonskapsler ved å følge knappene i venstre side.

Mest nødvendige informasjonskapsler

De mest nødvendige informasjonskapsler bør være aktivert slik at vi kan huske dine foretrukne innstillinger

Hvis du deaktiverer denne informasjonskapsel kan du ikke lagre dine preferanser. Dette betyr at hver gang du besøker nettstedet, vil du skulle slå av eller på informasjonskapsler på ny.

Cookie Policy og personvern

Mer info om vår personvern og Personvern på Nettpilot.no